שומרים על כפות רגליים בריאות, מטופחות ויפות

לא רק פדיקור: 6 טיפים פשוטים לכפות רגליים בריאות ומטופחות

הן מורכבות מ-26 עצמות, שרירים, רצועות וגידים, הן נושאות את משקלנו, מאפשרות לנו לשמור על יציבה זקופה ושיווי משקל ובזכותן אנו מסוגלים להתנייד ממקום למקום. בתמורה אנחנו דוחסים אותן לנעליים לא נוחות, מזניחים אותן בשעת המקלחת ובאופן כללי מתעלמים מהן עד הרגע בו הן מתחילות לכאוב. הגיע הזמן לעשות שינוי רציני בדרך בה אנו מתייחסים לכפות הרגליים שלנו.

אבל רגע, רבות מכן ודאי חושבות, אנחנו יוצאות מגדרנו כדי להפוך את כפות הרגליים שלנו ליפות – משקיעות בפדיקור, בלק, בטבעות אצבע ובנעליים שהופכות את כף הרגל ללא פחות מהצהרה אופנתית. אבל האם אנחנו באמת מטפלות ומטפלים בכפות הרגליים שלנו, ומעניקים להן את האהבה שמגיעה להן, או סתם מנסים לגרום להן להיראות אטרקטיביות יותר? בואו נעיף מבט בכמה טיפים קלים לשמירה על מראה הרגליים וכפות הרגליים.

  • טיפ #1: סינדרום סינדרלה, או: החיפוש אחר הזוג המושלם
    אני הראשונה להודות שדחסתי את רגליי אל תוך נעליים שהיו רחוקות מלהתאים לי, ואפילו לנעליים שהכאיבו לי ממש – הכל בשם האופנה. אפילו הכרזתי שנעליים יפות לא אמורות להיות נוחות. אבל זה כל כך לא בריא! נעילת נעליים לא מתאימות או לא נוחות גורמת, במרבית המקרים, למצוקה רבה ואפילו לנזק לכפות רגליים. שלפוחיות, יבלות, ציפורניים חודרניות ואפילו עיוותים במבנה כף הרגל עלולים להיגרם כתוצאה מהתפשרות על נעליים לוחצות או גדולות מדי. מי מאיתנו שחיה על עקבים גבוהים בוודאי יודעת כמה הרגליים משוועות למנוחה. יתרה מכך, אפילו נעליים שמתאימות בדיוק לכפות הרגליים עלולות לגרום נזק לעצמות הרגליים.

    איך נמנעים מהבעיות הללו? ראשית, השקיעו בזוג נחמד ונוח של נעליים שטוחות או נעלי ספורט ונעלו אותן לעיתים קרובות ככל האפשר. שנית – הידעתם שהרגליים נוטות להתנפח מעט בשעות אחר הצהריים והערב? אלו השעות בהן מומלץ לקנות נעליים, מאחר שכך תוכלו להיות בטוחים שהן מתאימות לכפות הרגלים שלכם גם כשהן רחבות מהרגיל. דבר נוסף שכדאי לזכור הוא שמידת הנעליים שלנו יכולה להשתנות. אם אתם רגילים לנעול נעליים במידה 38, בקשו מהמוכר נעל במידה 38.5 רק כדי לראות אם היא נוחה לכם יותר – אתם עשויים להיות מופתעים.

  • טיפ #2: הסתבנו!
    הטיפ הזה נשמע מובן מאליו אבל תופתעו לגלות כמה אנשים בטוחים שעצם העמידה במקלחת שומרת על כף הרגל נקייה, ולכן אינם טורחים להתכופף ולסבן את תחתיתה. מדובר בטעות, כמובן. סבנו היטב את כפות הרגליים, כולל תחתית כף הרגל, בזמן המקלחת והשקיעו גם בקרצוף בין האצבעות. כפות הרגליים של רובנו לכודות בתוך נעליים מבוקר עד ערב, דבר שמוביל להצטברות של לחות. הלחות מהווה קרקע נוחה להתרבות חיידקים, שגורמים לריח לא נעים. אז אל תתעצלו והשקיעו בניקוי יסודי של כף הרגל.


  • טיפ #3: לחות, לחות, לחות
    כפות הרגליים שלנו עובדות קשה כל יום וכתוצאה מכך הן סובלות, לא פעם, מיובש, חספוס, עור סדוק ואפילו מקשקשים. עשו לעצמכם מנהג, ומירחו קרם לחות על הרגליים וכפות הרגליים אחרי המקלחת ולפני השינה. חפשו קרמים המכילים מרכיבים טבעיים כמו חמאת שיאה, אלוורה ושמן זית – אלה עושים פלאים לריכוך כפות הרגליים. בדרך כלל מומלץ למרוח את קרם הלחות בשעות הלילה, כך תמנעו הצטברות לא רצויה של לחות בין בהונות. אם אתם סובלים מעקבים יבשים במיוחד מירחו עליהם קרם לחות גם במהלך היום, אך הימנעו מלמרוח אותו על הבהונות.
  • טיפ #4: גריבת גרביים
    ישראל היא מדינה חמה מאוד, ולכן לאורך רוב השנה אנחנו מסתובבים בכפכפים או יחפים. האמת היא, שמומלץ לכסות את כפות הרגליים עד כמה שאפשר. גריבת גרביים מספקת הגנה לכפות הרגליים ומסייעת לספיגת זעזועים בזמן הליכה, ריצה או רכיבה על אופניים. הגרביים גם עוזרים להילחם בלחות המצטברת בין הבהונות ומסייעים במניעת היווצרות שלפוחיות או יבלות. למרבה הצער, ככל שאנו מתבגרים, שכבת השומן הטבעית המצויה בחלק התחתון של כפות הרגליים שלנו מתדלדלת, כך שזוג נחמד ואופנתי של גרביים נוחים יכול להפוך לאקססורי החביב עליכם.
  • טיפ #5: פדיקור
    אני אוהבת לפנק את כפות הרגליים שלי בפדיקור מקצועי, אבל אפשר להעניק להן את אותה האהבה בבית. שפשפו את העור היבש של כף הרגלים באמצעות פילינג עשיר בלחות, המיועד לאזור זה של הגוף, או השתמשו באבן שיוף ושפשפו בעדינות את העקבים, הבהונות וכריות כף הרגל. שיוף שבועי, קרצוף או שילוב של שתי הפעולות ישאירו את העור רך וחלק כמשי – רק היזהרו לא לשפשף חזק מדי.


  • טיפ #6: ישן אבל טוב
    הטיפ האהוב עלי לטיפוח כפות הרגליים הוא טיפ ישן וטוב – מריחת קרם לחות עשיר על הרגליים לפני השינה, גריבת זוג גרבי כותנה לבנות, ולמיטה. נסו ותודו לי בבוקר שאחרי.

    הרגליים שלנו נושאות אותנו ממקום למקום ומאפשרות לנו לשמור על אורח חיים פעיל ובריא – השקיעו בהן מעט זמן ותשומת לב ושימרו עליהן – זה ישתלם לכם.

    ** נכתב על ידי מומחית היופי ג'קי קרטר. ג'קי היא מנהלת תזונה חיצונית בהרבלייף. גלו את קו הרבלייף סקין כאן.

 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
26-01-2020
תזונה לספורטאים כיום היא מתקדמת יותר, ובנוסף למאכלים מומלצים, ספורטאים רבים צורכים גם תוספי תזונה לספורטאים. חשוב להבין כיצד תוספי התזונה האלה מסייעים לגוף ולמה בכלל יש חשיבות לצריכה של תוספי תזונה לספורטאים.
מתכונים
21-01-2020
מתכון להכנת חביתת חלבון ותרד
ספורט
19-01-2020
כמה צריך ללכת כדי לרזות, מה עדיף - הליכה או ריצה וכמה קלוריות שורפים בהליכה? הנה השאלות הנפוצות ביותר וגם טיפים למתחילים.
טיפוח
16-01-2020
כיצד נוכל לשמור על העור שלנו צעיר, בריא וזוהר גם בקור העז? כל הטיפים לשמירה על הטיפוח בעונת החורף.
תזונה
12-01-2020
רבים מאיתנו רוצים לשנות כמה מההרגלים הרעים שלנו. קבלו מספר טיפים לשיפור הרגלי האכילה.
ספורט
09-01-2020
לכבוד השנה האזרחית החדשה, קבלו את השאלות הנפוצות ביותר ואת עזרת המומחים שלנו בדרך להשגת יעדי הכושר שלכם לשנת 2020
מתכונים
07-01-2020
מתכון להכנת שייק קפוצ'ינו ופירות יער
ספורט
05-01-2020
עם פעילויות רבות כל כך שניתן לבחור ביניהן, גם ילדים ומבוגרים יכולים לשמור על אורח חיים פעיל. קבלו את 5 דרכים להיכנס לכושר בשנה האזרחית החדשה