מה לאכול כדי להשיג עור זוהר?

העור הוא האיבר הגדול ביותר בגופינו, והוא מושפע באופן ישיר מהמזון שלנו. בדיוק כמו שמאכלים שומניים, מטוגנים, מתוקים ומעובדים, יגרמו לעור להיות שומני ולאבד מחיותו, כך ישנם מאכלים שעשויים להטיב עם העור, לגרום לו להיראות בריא וזוהר.  לעור יש תפקידים רבים ובהם להגן על הגוף, לסלק רעלים ולווסת את טמפרטורת הגוף, והוא משקף את מצב בריאותינו. הרבה פעמים שיש לנו בעיות בעור, הן מרמזות על בעיות אחרות שקיימות בגוף שלנו ומומלץ לבצע בדיקות מקיפות.

רבים מאיתנו משתמשים במוצרי קוסמטיקה שונים בתקווה לגרום לעור להיראות זוהר וצעיר יותר, אבל אוכלים בצורה לא נכונה, לא שותים מספיק מים, מייבשים אותו עם הרבה קפה ואלכוהול ולא מקפידים על מריחת קרם הגנה. לפני שאתם חושבים מה למרוח על הפנים שלכם,

הנה כמה מאכלים שיעזרו לעור לקבל גוון בריא ומלא חיים.



  • ויטמין סי
    היום שישנן לא מעט חברות קוסמטיקה, המשתמשות במוצרים שלהם בויטמין סי, שהוא נוגד חמצון ידוע כמונע תהליכי הזדקנות, מסייע בייצור הקולגן ותורם לריפוי פצעים ופצעונים. אז לפני שאתם מחפשים את הקרם הבא שמכיל את הוויטמין הנחשק, הוסיפו לתפריט שלכם תפוזים, לימונים (מומלץ להתחיל את הבוקר עם מים עם לימון סחוט), עגבניות, קיווי ופלפלים.


  • אלוורה
    ג'ל האלוורה מוכר לנו בעיקר כתרופת בזק לעקיצות וכוויות, או לאחר חשיפה ממושכת לשמש, אך הוא הרבה יותר מוערך ממה שאנחנו חושבים. צמח האלוורה משמש לאורך ההיסטוריה כצמח מרפא למחלות שונות החל מאלרגיות ועד סרטן, ויש לו סגולות רפואיות רבות החל מהקלה על מערכת העיכול, מחלות חניכיים, כאבי בטן, מונע ריח מהפה ויעיל לטיפוח העור מבפנים ומבחוץ. שתיית משקה אלוורה תסייע לכם לטפח את הגוף מבפנים החוצה.


  • שקדים, שמן זית ואבוקדו
    השומנים החד בלתי רוויים: שקדים, שמן זית ואבוקדו, הם שומנים שהגוף שלנו זקוק להם כדי לשמור על עור צעיר, חיוני ונטול קמטיםבשמנים אלו יש גם ויטמין E, נוגד חמצון חזק המסייע להזין את העור, להעשיר אותו בלחות ולהגן עליו מקרינת השמש. בנוסף, בשקדים תכונות אנטי דלקתיות, המפיגות נפיחות ובעיות עור שונות, שתיית כף שמן זית מדי בוקר תטיב עם עור הפנים ותצעיר אותו, ובאבוקדו יש גם חומצה פולית, ויטמין K וחלבונים המסייעים לעור להיראות מבריק וזוהר.


  • מיצים ירוקים
    כל הירקות הירוקים וביניהם כוסברה, פטרוזיליה, סלרי, נענע, עשב חיטה, תרד, קייל ומנגולד, מכילים כלורפיל המנקה את הגוף מבפנים החוצה. בנוסף, הירקות הירוקים מסייעים בסילוק הרדיקלים החופשיים, הם עשירים בברזל ויגרמו לעור להיראות חי יותר ובריא יותר. הוסיפו שייק או סלט ירוק מדי יום לתפריט שלכם כדי להאיר את העור ולהחיותו.


  • עגבניות
    הליקופן הוא הפיגמנט האדום הקיים בעגבנייה והוא שייך למשפחת הקרטונואידים, לו תכונות שמגנות על העור ובמיוחד מנזקי השמש. הוסיפו לתפריט היומי רסק עגבניות, עגבניות מבושלות, שקשוקה, אבטיח, ואשכולית אדומה כדי להגן על העור במיוחד בקיץ, למנוע כתמים ונגעי עור שמגיעים כתוצאה מהשמש.


כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
26-01-2020
תזונה לספורטאים כיום היא מתקדמת יותר, ובנוסף למאכלים מומלצים, ספורטאים רבים צורכים גם תוספי תזונה לספורטאים. חשוב להבין כיצד תוספי התזונה האלה מסייעים לגוף ולמה בכלל יש חשיבות לצריכה של תוספי תזונה לספורטאים.
מתכונים
21-01-2020
מתכון להכנת חביתת חלבון ותרד
ספורט
19-01-2020
כמה צריך ללכת כדי לרזות, מה עדיף - הליכה או ריצה וכמה קלוריות שורפים בהליכה? הנה השאלות הנפוצות ביותר וגם טיפים למתחילים.
טיפוח
16-01-2020
כיצד נוכל לשמור על העור שלנו צעיר, בריא וזוהר גם בקור העז? כל הטיפים לשמירה על הטיפוח בעונת החורף.
תזונה
12-01-2020
רבים מאיתנו רוצים לשנות כמה מההרגלים הרעים שלנו. קבלו מספר טיפים לשיפור הרגלי האכילה.
ספורט
09-01-2020
לכבוד השנה האזרחית החדשה, קבלו את השאלות הנפוצות ביותר ואת עזרת המומחים שלנו בדרך להשגת יעדי הכושר שלכם לשנת 2020
מתכונים
07-01-2020
מתכון להכנת שייק קפוצ'ינו ופירות יער
ספורט
05-01-2020
עם פעילויות רבות כל כך שניתן לבחור ביניהן, גם ילדים ומבוגרים יכולים לשמור על אורח חיים פעיל. קבלו את 5 דרכים להיכנס לכושר בשנה האזרחית החדשה