ספורט

רעיונות לציוד כושר שאפשר לאלתר לבד

16-02-2016

רעיונות לציוד כושר שאפשר לאלתר לבד

אם בוחנים את ההיסטוריה, אימוני כוח ותחרויות שרירים התקיימו הרבה לפני שהומצא ציוד הכושר המסחרי ולפני שחדר הכושר הראשון הוקם. גברים ונשים השתמשו בבולי עץ, אבנים, מכלי מים וציוד חקלאי כבד כדי לבחון את כוחם ולשפר את המיומנויות הפיזיות שלהם. במילים אחרות – הם אילתרו בעזרת פריטים שהיו בהישג יד. אם אתם רוצים להימנע מהעלויות הכרוכות בהצטרפות לחדר כושר, אבל לא רוצים לוותר על אימונים רציניים לבניית שריר, גם אתם יכולים לאלתר.

אין זמן? אין תירוצים! סט תרגילים שעושים ב-20 דקות



למעשה, תצטרפו כך לטרנד חדש ולוהט – חדרי כושר בסגנון קרוס-פיט וכיתות בסגנון טירונות חוזרים ליסודות על מנת להבטיח שכולנו, ללא קשר למצב הכלכלי שלנו, נוכל ליהנות מאימונים בסביבה טבעית יותר ובתחושה ביתית .

 

 

כך תוסיפו אימוני כוח לשגרת הכושר שלכם בסביבה הביתית

מיצאו צמיגים

צמיגי משאיות מהווים מפגע סביבתי, אך אם תאמצו אותם אל חדר הכושר הפרטי שלכם, הם יכולים לשמש ככלי אימון נהדר, במיוחד אם עומד לרשותכם שטח פתוח מרווח מספיק. אתם יכולים להשתמש בצמיגי טרקטור גדולים כדי לצבור כוח ברגליים, בפלג הגוף העליון ובשרירי הליבה. גרירת צמיגים בעזרת חבל עובדת על השרירים האחוריים, שרירי העכוז ומיתרי הברך. השתמשו בהם לאימוני יציבות, כגון שכיבות שמיכה וסטפ אפ, או צרו מסלול מכשולים באמצעות צמיגים קטנים יותר לכושר לב-ריאה וזריזות. טיפ: תוכלו לנסות לקבל צמיגים בחינם ממגרשי מכונית משומשות.

קנו חבלים

חדרי כושר מתקדמים החלו לשלב בתוכניות אימון הליבה שלהם מה שנקרא בעגה המקצועית "חבלי קרב". בפועל, אין צורך להשתמש בחבל מיוחד לספורט כדי ליהנות מהיתרונות של פעילות גופנית עם חבלים. חבל כבד שקשור היטב לעמוד יכול לספק שעות של אימונים מהנים.

  • תיפסו את החבל בשתי ידיים ובצעו קפיצות פתח-סגור (jumping jacks).
  • הרימו והטיחו את החבלים על קרקע בשביל אימון עמוק וקשה לפלג הגוף העליון ושרירי הבטן. קישרו חבל טיפוס כדי לאמן את פלג הגוף העליון. חבלי קפיצה קטנים הם דרך מעולה להזיע קצת או להגדיל את טווח התנועה שלכם באמצעות מתיחות. חבלים הם אחד מכלי האימון המועדפים עליי.

שימוש במיכלים מים

ניתן להשתמש במיכלי מים, גדולים וקטנים, כדי לבצע תרגילים מסורתיים רבים של חדרי כושר כגון הרמת משקולות, סקוואטים, דדליפט ולחיצות חזה. אם אתם גרים באזור יבש, אל תבזבזו את המים. השתמשו במיכלי מים לשתייה ואז שתו את המים אחרי שתסיימו.

התחברו לחקלאי שבכם

לחטוב גזע עץ גדול בחיק הטבע, כשאתם מצוידים בגרזן, זו פעילות נהדרת לחיטוב פלג הגוף העליון והאלכסונים. עם זאת, מדובר בפעילות מסוכנת מדי עבור רוב האנשים. שימוש במוט כבד בשטח פתוח וחיקוי פעולת חטיבת העצים ייתן לכם את כל יתרונות של פעילות זו, מבלי להסתכן.

הדרך אל הכושר צריכה להיות מהנה. כך גם פעילות גופנית יומיומית, ולכן עליכם לבחור אימונים שיעניינו ויאתגרו אתכם, כך תוכלו להתקדם ולהישאר מוכווני מטרה. אתם לא צריכים להשתמש בתירוץ של 'אין לי גישה לחדר כושר או לציוד', כיוון שאתם יכולים להשתמש במתקנים של הילדים בגן הציבורי הקרוב, בפריטים שתמצאו במחסן או בכל אחת מהשיטות שפירטנו לעיל ולקבל אימון טוב.

כספורטאית לשעבר, אני מאמינה שמעקב אחרי תכנית אימונים מאוזנת ומובנית היטב הוא חיוני אם יש לכם מטרות ספציפיות. אבל אם המטרה היא פשוט להתחזק ולהיכנס לכושר, אתם יכולים ליהנות ממציאת דרכי אימון יצירתיות שמתאימות לכם. הזזת הגוף, הרמה, קפיצות וזריקות מהוות תנועות אנושיות טבעיות למדי, אז אמצו אותן ולכו עם הזרם מדי פעם. זכרו תמיד להיות זהירים ולבצע רק תנועות שמרגישות לכם טבעיות ונטולות כאבים.

נכתב על ידי סמנתה קלייטון, AFAA, ISSA. סמנתה היא מנהלת ראשית לחינוך גופני בהרבלייף.