ספורט

מוצאים את המוטיבציה לכושר

28-05-2017

למצוא את המוטיבציה לכושר – אורח חיים בריא להרגשה ומראה טובים יותר

אנחנו הולכים שולל אחרי גופות חטובים, שמציצים אלינו יום-יום מהטלוויזיה, באינטרנט או משלטי חוצות. הגיע הזמן שנבחן מחדש את המושג 'יופי' ונבין איך אורח חיים בריא יכול להביא אותנו לתחושה ומראה טובים יותר

גם אם אתם לא שמים לזה לב, בכל יום אתם נחשפים ללא מעט תמונות של גופות חטובים ומסוקסים, לכשעצמו עניין לא רע, אבל לצערנו משתמשים בהן פעמים רבות בצורה מטעה. אבל קיימת גם דרך חיובית בה אנחנו יכולים להסתכל על תמונות של אנשים בריאים וחטובים. כמו שמודעות לג'אנק פוד גורמות לנו לרצות לאכול אוכל לא בריא, כך תמונות של אנשים בריאים וחטובים יכולות לתת לנו את המוטיבציה לקום מהספה, להתחיל לזוז ולאמץ אורח חיים בריא. המוטיבציה הראשונית הזאת, של רצון לגוף מושלם, כמו זה שאנחנו רואים במודעות, מוחלפת פעמים רבות במהירות על ידי ההבנה שאורח חיים בריא ופעיל יכול לעזור לנו להיראות ולהרגיש טוב יתר.

מה המוטיבציה שלכם?

פעמים רבות אנשים חוששים להודות שהם מונעים מתוך רצון להיראות טוב יותר, כדי לא להיחשב ריקנים. אבל בינינו, מקור המוטיבציה שלכם לא באמת חשוב, אם הוא יסייע לכם לאמץ אורח חיים בריא ופעיל. בין אם אתם מונעים מתוך רצון לחיים בריאים יותר, רצון להיראות טוב יותר או פשוט רצון ללבוש את בגדי האימון היפים שקניתם, זה בסדר. אתם לא צריכים להרגיש אשמים לגבי הסיבות שלכם לרצון להשתפר ולחיות חיים בריאים יותר. כל עוד אתם פוסעים בדרך הנכונה לקראת אורח חיים בריא ופעיל, אתם בכיוון הנכון. לא משנה מה המטרה הסופית שלכם, פשוט זכרו שיופי מגיע בכל מיני צורות וגדלים, ויופי אמיתי הוא זה ששוכן בתוך הגוף. כל עוד תשמרו על גוף בטווח הבריא ותרגישו טוב עם עצמכם, אתם בסדר. וכמובן שאם על הדרך תתאימו את נעלי האימון לבגדי האימון החדשים, תנצחו לגמרי את המערכת.

הישארו חיוביים

במקום לקנא ולהיות שליליים, חבקו את החברים שלכם שמספרים לכם על ההתקדמות שלהם בתכנית הכושר, שימחו בשביל הדוגמנים על שערי המגזינים וקבלו השראה מהנשים שלובשות בגדי אימון מהממים לחדר הכושר. זכרו תמיד שההתקדמות החיובית שלכם וההתלהבות שלכם יכולה גם לשמש כהשראה לאחרים. כמעט כל אחד מאיתנו מרגיש מתוסכל ביחס לחלק כלשהו בגוף שלו, ואתם לא צריכים להרגיש אשמים מכיוון שהמוטיבציה שלכם לכושר ולתזונה בריאה מגיעה מניסיון לתקן אזורים בעייתיים. למעשה, מדובר לרוב בשלב חולף, ולבסוף ההרגשה המעולה שמביא איתו אורח חיים בריא, תעזור לכם לשכוח מהאזורים האלה ולהתחיל ליהנות מהתחושה הטובה הכללית.



הציבו לעצמכם מטרות קטנות בדרך ליעד

נסו להגיע לרמת כושר טובה יותר, תוך כדי שאתם מסמנים 'וי' על מטרות קטנות לאורך הדרך. עבדו על הנקודות הבעייתיות בגוף בעיניכם מספר פעמים בשבוע, כדי לעזור לכם להשיג תחושה של שליטה.

הוסיפו תרגילי קרדיו כדי לשרוף שומן

אימון קרדיו-וסקולרי, כמו ריצה, רכיבה על אופניים ושחייה, עוזרים לשרוף קלוריות ולפעמים אפילו שומן גוף. אם אתם מנסים לשרוף שומן מהירכיים והישבן, אימון קרדיו-וסקולרי הוא בגדר חובה עבורכם. זכרו שאתם לא יכולים להחליט מאיפה יישרף השומן בגוף, אבל הוספה של 30-45 דקות של קרדיו, 3 פעמים בשבוע, בהחלט תעזור לכם לשרוף שומן. כדי לפעול ספציפית על חלק הגוף התחתון, נסו לשלב ריצה, ספינינג או טיפוס במעלה גבעה.

בנו את השרירים שלכם

אם אתם רוצים לשפר את טונוס השרירים בפלג הגוף התחתון שלכם, אתם צריכים לשלב אימוני חלק גוף תחתון בשגרת האימונים שלכם. כדי לשפר את שרירי הירכיים והישבן, נסו סקוואטים, לאנג'ים, תרגילי עלייה על מדרגה והרמות רגל. גם אם המטרה שלכם היא הרזייה, בניית שרירים היא דרך מצוינת להגיע אליה. התחילו בביצוע התרגילים בעזרת משקל הגוף שלכם והתקדמו לשלב הבא עם הוספת התנגדות בעזרת משקולות. 30 דקות במשך 3 פעמים בשבוע זו התחלה מצוינת.

עשו שינויים בתזונה

תזונה נכונה היא אחד הגורמים החשובים ביותר שמסייעים לשיפור הגוף. אם אתם רוצים להגדיל את מסת השרירים שלכם, אתם צריכים לצרוך חלבונים בכמות מספקת. אם אתם מבצעים פעילות גופנית רבה, ודאו שאתם שותים מספיק וצורכים מספיק פחמימות. עשו לעצמכם מנהג לרשום את הצריכה היומית שלכם ביומן אוכל, כדי שתוכלו לעקוב אחרי התזונה ולראות מה בדיוק אתם מכניסים לפה בכל יום. עשו שינויים קטנים בתזונה שלכם, כמו להפסיק לאכול ג'אנק פוד ולהחליף אותו באפשרויות בריאות יותר. אפילו אם תתחילו רק בהתמקדות בנשנושים שאתם אוכלים בין הארוחות, תוכלו לחסוך לא מעט קלוריות. הפחתה של מספר מאות קלוריות ביום יכולה להביא להבדל גדול במראה הגוף לאורך זמן.