ספורט

3 טיפים להאטת תהליך ההזדקנות

08-06-2017

להיראות ולהרגיש צעירים – 3 טיפים להאטת תהליך ההזדקנות

מפחדים להזדקן? קבלו 3 טיפים שיעזרו לכם לשמור על עצמכם ולהאט את תהליך ההזדקנות

אם נרצה או לא נרצה, הזדקנות היא תהליך טבעי שמתרחש בגוף של כל אחד ואחד מאיתנו. רבים מנסים להילחם בכל סימן של הזדקנות, אבל כמו יין, גם אנחנו משתבחים עם הזמן, וככל שנתכונן לקראת השנים הבאות עלינו לטובה, כך ההזדקנות שלנו תהיה נעימה ופשוטה יותר. אנחנו אמנם לא יכולים לעצור את השעון או להחזיר את הזמן אחורה, אבל אנחנו יכולים להאט את תהליך ההזדקנות על ידי אימוץ סגנון חיים פעיל ובריא. קבלו 3 טיפים שיעזרו לכם לשמור על עצמכם ולהאט את תהליך ההזדקנות.

 

הבעיה: ירידה בצפיפות העצם

ככל שאנחנו מתבגרים ומזדקנים, העצמות שלנו מאבדות מהמסה שלהן באופן טבעי, בעיקר, אגב, אצל נשים שעברו את גיל המעבר. כשהעצמות מאבדות סידן ומינרלים אחרים, הן הופכות להיות שבירות יותר. ירידה בצפיפות העצם עלולה גם לגרום לשינויים ביציבה, מכיוון שלעמוד השדרה שלנו קשה יותר לתמוך בגוף.

מה עושים?

פעילות גופנית היא דרך נהדרת לשמור על בריאות של צפיפות העצם, במיוחד פעילות גופנית בעצימות גבוהה, כמו הליכה, ריצה או קפיצה. אם תשמרו על המפרקים שלכם בתזוזה, הסיכוי שתחוו איבוד תנועה וכאבים במפרקים, שנובעים מחוסר פעילות, יהיה נמוך יותר.



 

הבעיה: איבוד מסת שריר

סקרופניה, או ניוון שרירים, היא בעיה שפוגעת במיליוני אנשים ברחבי העולם, שנגרמת כתוצאה מאיבוד מסת שריר. הגורמים המשפיעים על איבוד מסת השריר כוללים בעיות הורמונליות ועצביות ותזונה לקויה. איבוד מסת שריר גורם לכך שהכוח שלנו ייחלש עם השנים ומתח השרירים שלנו יירד.

מה עושים?

שילוב של פעילות גופנית המערבת התנגדות ומשקולות בשגרת האימונים שלכם יכול לעזור להאט את תהליך איבוד מסת השריר. הרמת משקולות או פעילות גופנית בעזרת משקולות תסייע לכם לבנות את השריר ולשמור על הכח שלכם לאורך השנים.

 

הבעיה: שינויים הורמונליים

חשבתם שגיל המעבר הוא סממן להזדקנות אצל נשים בלבד? תתפלאו לשמוע ששינוים הורמונליים מתרחשים באופן טבעי גם אצל גברים, וגם גברים סובלים מסימפטומים שונים של גיל המעבר. שינויים הורמונליים בהזדקנות יכולים להיות מלווים בשינוי במשקל, תשישות וירידה בחשק המיני.

מה עושים?

שינויים הורמונליים יכולים להיות גורם מלחיץ, כך שחשוב למצוא את האיזון בחיים ולבצע פעילויות מפחיתות לחץ. יוגה, מדיטציה או אפילו שילוב של פעילות חדשה בחיי היומיום שלכם יכולים כולם לעזור לכם להתמודד עם ההשפעות של השינויים ההורמונליים על הגוף.



ככל שאנחנו מזדקנים, אנחנו מבינים טוב יותר את היכולות שלנו ואת המגבלות שלנו. אם נשכיל להקשיב לגוף שלנו, נוכל לקבל החלטות טובות יותר להמשך החיים. חשוב להבין שתזונה ופעילות גופנית משפיעות על התחושות הגופניות והמנטליות שלנו, ושמירה על הגוף שלנו על בסיס יומיומי כבר עכשיו יכולה לעזור לנו להרגיש צעירים יותר בהמשך החיים.

מחקרים רפואיים רבים על הזדקנות מוכיחים פעם אחר פעם, שפעילות גופנית מסייעת להאט את תהליך ההזדקנות ושומרת על הגוף בריא ככל האפשר. פעילות גופנית עקבית, מאתגרת ומהנה במהלך החיים היא אחת הדרכים הטובות ביותר להילחם בסימני ההזדקנות.

אם אתם מרגישים שאתם חווים שינוי פתאומי בגוף או ברמת הכושר שלכם, כדאי, כמובן, להתייעץ עם רופא המשפחה, אבל שמירה על אורח חיים פעיל ובריא תסייע לכם להגיע מוכנים יותר אל הזקנה. זכרו שהדרך אל מעיין הנעורים מתחילה בנעילת נעלי הספורט שלכם!