ספורט

12 סיבות להתחיל להתאמן היום

26-01-2017

12 סיבות להתחיל להתאמן היום

לא תמיד מתחשק לנו לקום ולצאת להתאמן, אבל 12 הסיבות האלה יעזרו לכם לקום מהספה ולהתחיל לזוז

כולנו צריכים לפעמים קצת מוטיבציה כדי לעזור לנו להישאר ממוקדים במטרות הבריאותיות שלנו. פעמים רבות המטרה של שיפור המראה החיצוני היא זו שמהווה עבורנו את המוטיבציה הזאת, אבל לפעמים, בעיקר כשהגיל עולה, אנחנו עלולים להרגיש שאנחנו צריכים לעבוד כפול כדי להגיע לתוצאות שהיינו מגיעים אליהן בקלות כשהיינו צעירים. אבל אין ברירה, חייבים לקבל את השינוי. הגוף שלנו משתנה ללא הפסק, גם מבחינה חיצונית וגם פנימית, אבל הרצון שלנו להישאר בריאים לא משתנה. כדי להזכיר לעצמכם כמה חשוב להתחיל להתאמן כבר היום, קבלו 12 סיבות שלא ישאירו אתכם אדישים.


1. לב בריא
– אין כמו פעילות גופנית, כדי לשמור על בריאות הלב שלכם. הלב הוא שריר, וכשאתם גורמים לו להתאמץ קצת מספר ימים בכל שבוע, אתם מגדילים את התפוקה הלבבית. פעילות קרדיווסקולרית על בסיס קבוע מורידה את קצב הלב במנוחה ומסייעת לבריאות בטווח הרחוק.

2. עור זוהר – כשאתם מתעמלים, אתם משפרים את זרימת הדם בגוף, וכתוצאה מכך העור שלכם נראה זוהר יותר. הזוהר הזה אמנם לא יימשך כל היום, אבל בהחלט תיראו קורנים יותר מיד אחרי האימון.

3. שיפור היציבה – התעמלות על בסיס קבוע יכולה לגרום לכם להיות מודעים יותר ליציבה שלכם. ככל שתהיו בטוחים יותר בגוף שלכם ומודעים יותר לתנועות שלכם, כך תהיו מודעים יותר לתנוחות שמרגישות נכון עבור הגוף שלכם. רגילים לשבת ברפיון איברים? תשמחו לדעת שהרפיון הזה יהפוך להרגל רע מהעבר. ובונוס למתמידים – היציבה הטובה הזו תגרום לכם גם להיראות גבוהים יותר.

4. פחות כאבים – אם אתם סובלים מנוקשות במפרקים ומכאבים שנובעים מישיבה ממושכת במהלך היום, פעילות גופנית יכולה לעזור לכם להקל על הנוקשות והכאבים האלה. ברגע שתתחילו להזיז את הגוף שלכם על בסיס קבוע, תשפרו את טווח התנועה שלכם, והתנועות היומיומיות יהפכו לקלות יותר לביצוע.



5. שינויים בגוף – כשפעילות גופנית תהפוך לחלק מהחיים שלכם, תתחילו להרגיש שינוי במראה ובתחושה שלכם, כמו למשל ירידה ברמת השומן בגוף ועלייה במסת השריר. השינויים האלה יגרמו לכם להיראות טוב יותר, אבל הם גם יעזרו לכם לשרוף קלוריות ביעילות רבה יותר. גוף רזה עם אחוז גבוה של מסת שריר דורש יותר קלוריות מגוף של אדם באותו משקל, בעל אחוזי שומן גבוהים יותר.

6. אושר – פעילות גופנית יכולה לגרום לכם להרגיש שמחים ומאושרים יותר. אחת הסיבות לכך היא שהגוף משחרר כמויות גבוהות יותר של אנדורפינים, הורמוני השמחה הטבעיים של הגוף, בזמן פעילות. ייתכן גם שתרגישו טוב יותר פשוט מפני שאתם שומרים על הגוף שלכם.

7. שמירה על המשקל – לא צריך להסביר את הנקודה הזאת יותר מדי, נכון? התעמלות יכולה למנוע עלייה במשקל ולעזור לשמור על משקל תקין. כשאתם מתעמלים, אתם שורפים קלוריות, וככל שהפעילות אינטנסיבית יותר, כך תשרפו יותר קלוריות.

8. חיי חברה – פעילות גופנית היא הזדמנות מצוינת ליצירת קשרים חברתיים, שייתכן שלא הייתם יוצרים בדרך אחרת. הולכים לחדר כושר, חוג זומבה או מצטרפים לקבוצת ריצה? תוכלו ליהנות ממעגל חברים חדש או לחזור לקשר עם חברים ותיקים. פעמים רבות אנחנו מוצאים את עצמנו יוצאים דווקא לאכול כדי להיפגש עם חברים, אבל פעילות גופנית גם תפגיש אתכם עם חברים וגם תשמור טוב יותר על היקף המותן שלכם.



9. יותר אנרגיה – פעילות גופנית קבועה יכולה לשפר את כח השריר ואת הסיבולת שלכם. כשאתם מתעמלים, הגוף שלכם מעביר חמצן וחומרים מזינים לרקמות שלכם, כדי לעזור למערכת הלב וכלי הדם לעבוד ביעילות. כשהלב והריאות שלכם עובדים ביעילות רבה יותר, הגוף שלכם נהנה מיותר אנרגיה, שתוכלו לנצל למטלות היומיום שלכם.

10. שיפור תפקוד המוח – פעילות על בסיס קבוע יכולה לשפר את תפקוד המוח שלכם. מחקרים מראים שהתעמלות קרדיווסקולרית יכולה לייצר תאי מוח חדשים ולשפר את תפקוד המוח הכללי. אימון אינטנסיבי יכול להעלות גם את רמת הגורם הנוירוטרופי המוחי (הידוע בשם BDNF), חלבון שמסייע בלקיחת החלטות ובלמידה ברמה גבוהה יותר.

11. הפחתת לחץ – פעילות גופנית יכולה להוות הסחה זמנית מטרדות היומיום. כשאתם מתעמלים או נהנים מפעילות, רוב הסיכויים שאתם לא חושבים על הדברים הקשים בחיים שלכם. העובדה שאתם מפנים זמן בסדר היום העמוס שלכם, כדי להתמקד בעצמכם, יכולה להפחית את תחושת הלחץ.

12. שינה טובה – פעילות גופנית מעלה את טמפרטורת הגוף שלכם. כשהגוף מתקרר בחזרה, הוא מרגיש רגוע יותר ומוכן לשינה. בנוסף, מכיוון שהתעמלות יכולה להפחית את רמת הלחץ שלכם, ההירדמות בלילה הופכת קלה יותר.