תזונה

שומרים על המשקל גם בסופשבוע

05-01-2017

סופשבוע רגוע – לעבור את הסופ"ש מבלי לעלות במשקל

מנסים לשמור על המשקל גם במהלך סוף השבוע? זו לא משימה בלתי אפשרית. כך תעברו את הסופ"ש בשלום

בין אם אתם עמוק בדיאטה של אחרי חנוכה ובין אם אתם פשוט רוצים לשמור על הבריאות, זלילה לא מבוקרת במהלך סוף השבוע היא לא רעיון מוצלח במיוחד. שישי-שבת אמנם שוברים את השגרה של רובנו, אבל חשוב לשמור על ההרגלים הטובים שאימצתם לעצמכם, גם בסופ"ש. תתפלאו לגלות כמה אתם יכולים לעלות במשקל תוך זמן קצר כמו סוף שבוע אחד. ולמרות שקל לעלות במשקל, הרבה יותר קשה להוריד את המשקל העודף הזה. מעבר לכך, סופשבוע אחד של שחרור רסן יכול להוביל לשבוע שלם של ירידה מהמסלול הבריא והפעיל שלכם. נכון, מדי פעם מותר לכם בהחלט להרשות לעצמכם פינוק כזה או אחר, אבל כדי שהפינוקים האלה לא יהפכו להרגל, קבלו מספר טיפים שיעזרו לכם ליהנות מסופי השבוע שלכם ולשמור על הבריאות שלכם בעת ובעונה אחת.

אל תשמרו לאחר כך – אל תרעיבו את עצמכם במשך יום שלם, כדי ליהנות מארוחה מפנקת ושוברת דיאטה בערב. העובדה שתדלגו על ארוחת הבוקר והצהריים שלכם לא תעזור לכם למנוע עלייה במשקל, אלא תיצור נפילה ברמת הסוכר בדם, תחושה של חוסר אנרגיה וחוסר ריכוז. בנוסף, אם תחכו כל היום כדי ליהנות מהמאכל האהוב עליכם, סיכוי גדול שתאכלו מנה כפולה, מכיוון שתהיו כל כך רעבים.

אל תשכחו להישאר פעילים – סוף השבוע הוא הזדמנות מצוינת להיפגש עם חברים ועל הדרך להישאר פעילים. צאו יחד להליכה או רכיבה על אופניים, למשל. גם ערב ריקודים במועדון הוא דרך מעולה לשרוף קלוריות ואפילו סיבוב קניות בעיר בשישי בבוקר יכול להיחשב כפעילות.



חטיפים – בזמן שאתם יושבים בנחת בסלון וקוראים את מוסף השבת, במקום לחסל חבילת במבה בחמש דקות, קחו לכם חטיף עשיר בחלבונים, שיעזור לכם להרגיש מלאים וימנע מכם לאכול כמויות גדולות במהלך הארוחות – חופן אגוזים מסוגים שונים, כוס פולי סויה מבושלים עם מלח גס או ירקות עם 2-3 כפות חומוס הם חטיפים מעולים שישביעו אתכם ולא יקלקלו את התזונה הבריאה שלכם.

שמרו על שגרת הבוקר שלכם – אל תוותרו על אימון בסופי השבוע. הדרך הכי טובה לשמור על המשקל בסופ"ש היא לשמור על שגרת האימונים והשינה. שינה עד השעות המאוחרות של הבוקר בשבת עלולה לגרום לכם להרגיש עייפים יותר במהלך היום, ותחושת עייפות עלולה לגרום לכם לנשנש חטיפים לא בריאים. קומו בשעה הרגילה או קצת אחרי ותיהנו מסופ"ש מלא ובריא.

שימו לב לשתייה – נסו להימנע משתיית משקאות מתוקים רבים. מדהים כמה קלוריות יכולות להתחבא במשקאות קפה או במשקאות אלכוהולים למיניהם. ודאו שאתם שותים מספיק מים, כדי לשמור על הגוף וכדי להימנע מהגזמה בכמויות השתייה הממותקת.



בצעו אימונים קצרים – מנסים להוציא את המקסימום מהסופ"ש ואין לכם שעה וחצי פנויות לאימון מלא? נסו לבצע פעילות גופנית של 10 דקות בבוקר ו-10 דקות נוספות לפני שאתם הולכים לישון. אימון אינטרוולים פשוט יעזור לכם לשרוף הרבה קלוריות וישאיר אתכם פעילים במהלך סוף השבוע.

כל דקה חשובה – גם בסוף השבוע, נסו לנצל כל דקה למקסימום בריאות. עלו במדרגות, חנו במקום מרוחק מהיעד שלכם וצאו לטייל. הרבה יותר קל להתכרבל מתחת לשמיכה ולאכול, אבל ככל שתישארו יותר פעילים, כך יישאר לכם פחות זמן לנשנש חטיפים לא בריאים.

והכי חשוב, תיהנו מסוף השבוע שלכם, נצלו אותו להירגעות ולכיף, אבל הישארו קרובים ככל האפשר לתכנית התזונה והפעילות השבועית שלכם.

נכתב על ידי סמנתה קלייטון, AFAA, ISSA, מנהלת ראשית לחינוך גופני בהרבלייף.