תזונה

מה כדאי לאכול כדי להבטיח מראה בריא

27-04-2017

איך תזונה מאוזנת משפיעה על המראה שלך

תזונה מאוזנת משפיעה לא רק על התחושה שלכם, אלא גם על המראה שלכם. מה כדאי לאכול כדי להבטיח מראה בריא?

אנחנו שומעים וקוראים הרבה על הקשר שבין תזונה מאוזנת לבין הבריאות שלנו, אבל לתזונה מאוזנת יש חשיבות גדולה גם בכל הקשור למראה שלנו. משקל הגוף שלנו, השיער שלנו, העור שלנו ואפילו הציפורניים שלנו מושפעים ממה שאנחנו אוכלים. כדי לעזור לכם לדעת מה כדאי להכניס לתזונה היומית שלכם וממה עדיף להימנע, הכנו עבורכם את הכתבה הבאה.

המשקל שלנו

נתחיל במה שאין כמעט צורך להסביר – אם תאכלו יותר מדי מזונות מזיקים, תעלו במשקל. מן הסתם לא כולם צריכים להיות רזים כמו דוגמנים, וודאי שיופי אינו קשור למשקל, אבל משקל עודף עלול לגרום לשלל בעיות בריאותיות, כמו סכרת ובעיות לב. כדי לשמור על המשקל שלכם, הימנעו מנשנושים עתירי שומן, שרק תורמים לעלייה במשקל ולא מספקים לגוף את החומרים המזינים שהוא זקוק להם. שלבו בתזונה היומיומית שלכם הרבה ירקות ופירות, ואם אתם רעבים בין הארוחות, דאגו שתמיד יהיה איתכם חטיף בריא עשיר בחלבון, שיסייע להרגיע את תחושת הרעב, כמו אדממה (פולי סויה), חומוס עם ירקות או חטיפי חלבון של הרבלייף, שמכילים כ-10 גרם חלבון וכ-140 קלוריות בלבד.



העור שלנו

גם העור שלנו מושפע רבות ממה שאנחנו אוכלים. אם התזונה שלנו מבוססת על מזון מהיר, למשל, מצב העור שלנו יושפע לרעה מכמויות השומנים שאנחנו צורכים. מזונות שנחשבים טובים עבור משקל הגוף שלנו, יהיו טובים גם עבור העור שלנו. כדי לסייע לעור להיראות רענן ובריא, הקפידו לצרוך ירקות ופירות כמו גזר, משמשים, פירות יער, עגבניות, עלים ירוקים וכן עדשים, דגים ואגוזים. הפחיתו במזונות מלאים בסוכר, מלח ושומן, שעלולים להחריף בעיות קיימות בעור. שמירה על תזונה מאוזנת תסייע לפעילות המערכת החיסונית, שבתורה תאפשר לגוף להילחם בזיהומים, שעלולים לפגוע גם בעור שלכם.

השיער שלנו

על המדפים בסופרמרקט אפשר למצוא כל כך הרבה מוצרים לשיער, כמו שמפו, מרכך, ג'ל, ספריי ואחרים, והמחשבה של רבים היא שכדי שהשיער ייראה טוב, אפשר פשוט להעמיס עליו משלל המוצרים האלה. אבל בדיוק כמו העור שלנו, גם מצב השיער שלנו משקף את מה שקורה בתוך הגוף. השיער שלנו מורכב בעיקר מחלבונים שנקראים קרטין, לכן צריכת חלבון חשובה במיוחד כדי שהשיער שלנו ייראה בריא ומבריק. כדי לוודא שאתם צורכים מספיק חלבון, כדאי לפתוח את היום בשייק חלבונים של הרבלייף, שיכול להוות ארוחת בוקר מושלמת. פרט לחלבונים, השיער שלכם זקוק גם למינרלים כמו ברזל, נחושת ומגנזיום ולוויטמינים E, D ו-C. המינרלים והוויטמינים האלה מעורבים בתהליך הפקת הקרטין בגוף וחוסר בהם עלול לגרום לנשירת שיער ולמראה שיער עייף ועמום.

הציפורניים שלנו

אם הציפורניים שלכם נשברות בקלות, ייתכן שזה סימן שאתם צריכים לשנות את התזונה שלכם. בדיוק כמו השיער שלכם, ללא חומרי ההזנה הנכונים, גם הציפורניים שלכם תיחלשנה. כדי לספק לציפורניים את החלבון שהן זקוקות לו, דאגו להכניס לתפריט ביצים, מוצרי חלב דלי שומן ובשר רזה. פרט לחלבון, הציפורניים שלכם זקוקות גם לאומגה 3, כדי לשמור עליהן מפני יובש, ולאבץ ומגנזיום, שמסייעים בתהליך הפקת החלבון בגוף. אומגה 3 תוכלו לקבל מאגוזי מלך או זרעי צ'יה; דגים, עוף, קטניות, יוגורט ואגוזים הם מקור מצוין לאבץ; ומגנזיום תוכלו לקבל מצריכת עלים ירוקים, אבוקדו, דגנים מלאים ויוגורט.